ПЛАН РОБОТИ
практичного психолога Бучевської Л.М. на 2016 – 2017 навчальний рік
Моє психологічне кредо:
Я- особистість, ти - особистість
Я- важлива людина, і ти – важлива людина
Я хочу, щоб мене вислухали
І ти, заслуговуєш на те, щоб тебе вислухали
Проблема: Створення психологічного комфорту для
розвитку та самореалізації обдарованих учнів
Впровадження перспективного педагогічного досвіду:
Решетіло С.В., практичного психолога Львівського
НВК Херсонської обл.
"Особливості роботи з обдарованими дітьми ”.
В умовах оптимізації соціалізуючого освітнього простору зростають вимоги до забезпечення психологічного супроводу навчально-виховного процесу, спрямованого на створення максимально сприятливих умов для успішної соціально-психологічної адаптації дитини в учнівському середовищі, її повноцінного і гармонійного розвитку.
У 2015-2016 навчальному році діяльність практичного психолога була зосереджена на виконанні основних завдань, реалізації національних, державних, регіональних та загальношкільних програм і просвітницьких заходів:
- загальношкільних заходів щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини;
- освітньої програми «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя»;
- загальношкільного проекту «Плекаємо обдарованість»;
- індивідуальних психокорекційних програм «Зміни себе сам» щодо подолання проявів девіантної поведінки підлітків, які складають «групу ризику» і перебувають на внутрішкільному обліку, учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги;
- програми психологічного супроводу сім’ї, що опинилися в складних життєвих обставинах «Співпрацюємо та змінюємося».
Згідно річного плану чітко визначені основні завдання, які полягають:
- у сприянні повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку школярів, їх успішній соціалізації та кожному віковому етапі;
- створенні умов для формування в учнів мотивації до самовиховання і саморозвитку;
- забезпеченні індивідуального підходу до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення.
Психологічний супровід навчально-виховного процесу здійснюється за наступними напрямками:
- психодіагностика;
- психологічна корекція;
- психологічна просвіта;
- психологічне консультування;
- організаційно-методична робота;
- навчальна діяльність;
- зв’язки з громадськістю.
З метою психолого-педагогічного вивчення школярів, окреслена система діагностичного моніторингу:
- визначення рівня готовності першокласників до навчання в школі;
- рівня розумового розвитку молодших школярів: учнів 4-х класів;
- визначення адаптаційного перебігу учнів 5-х класів;
- визначення особистісних характеристик підлітків, схильних до проявів девіантної поведінки;
- визначення професійних інтересів дев’ятикласників;
- професійне самовизначення старшокласників;
- визначення ступеня соціалізації учнів молодшого, підліткового та старшого віку (4,7, 10-х класів).
У 2015- 2016 навчальному році психодіагностикою охоплено:
- індивідуальною - 445 учнів (1-11-х класів);
- груповою – 571 учні;
- учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги - 23;
- дітей дошкільного віку – 26;
- батьків – 128.
Психологічним консультуванням охоплено:
Індивідуальним:
- учнів – 167;
- педпрацівників – 151;
- батьків – 165.
Груповим:
- учнів – 440;
- педпрацівників – 256;
- батьків – 207.
До корекційно-відновлювальних та розвивальних занять залучено:
- індивідуальних – 44 учнів;
- групових – 47 учнів молодшого шкільного та підліткового віку.
Просвітницька діяльність здійснюється через систему занять психолого-педагогічних семінарів для вчителів, соціально-психологічних тренінгів, занять педагогічної освіти батьків, батьківських зборів, тренінгів учнівської ефективності, факультативних занять, тематичних годин спілкування практичного психолога.
До психологічних знань залучено:
- учнів – 456;
- педпрацівників – 310;
- батьків – 265.
З метою правової освіти учасників навчально-виховного процесу, вдосконалення змісту превентивного виховання, форм і методів профілактичної роботи з попередження правопорушень серед неповнолітніх та запобігання випадків можливого насилля, бездоглядності в учнівському середовищі проведено тренінги учнівської та батьківської ефективності: «Цінність життя» (із профілактики суїцидальної поведінки серед неповнолітніх), «Запобігання насильству», «Формування відповідальної поведінки», «Власна відповідальність батьків і підлітків: ознайомлення батьків із пам’яткою «Про відповідальність батьків за утримання, виховання і навчання неповнолітніх дітей» (з участю представників правоохоронних органів).
Успішно реалізується освітня програма «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед учнівської молоді щодо здорового способу життя».
У 2015-2016 навчальному році факультативними заняттями охоплено 40 учнів 9-Б, 9-В класів.
Під психолого-педагогічним супроводом перебувають окремі соціально-вразливі категорії учнів:
- діти – сироти;
- діти, позбавлені батьківського піклування;
- діти, які виховуються в сім'ях вимушених переселенців;
- діти з особливими освітніми потребами;
- діти, які складають «групу ризику», що перебувають на внутрішкільному обліку та учні, які потребують підвищеної педагогічної уваги;
- діти, які виховуються в сім’ях, що опинилися в складних життєвих обставинах;
- діти, які виховуються в сім'ях учасників антитерористичної операції на Сході України.
Учнів даної категорії внесено до банку соціальних даних і залучено до індивідуальних (групових) корекційно-відновлювальних і розвивальних занять за корекційними програмами: з розвитку пізнавальних процесів; «Зміни себе сам», «Повір у себе».
Особлива увага із соціального захисту та психологічної підтримки сім’ї надається дітям з особливими освітніми потребами, дітям з обмеженими можливостями (дітям-інвалідам дитинства), які не підлягають навчанню в системі освіти, а перебувають на обліку в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації і відповідно заходів індивідуальної програми реабілітації потребують проходження соціальної реабілітації в закладах соціальної сфери. На шкільному обліку – 4 дітей даної категорії.
Спільно з радою школи та батьківським комітетом проведено моніторинги педагогічних умов виховання в сім’ї дітей з особливими освітніми потребами, дітей, які виховуються в сім'ях, що опинилися в складних життєвих обставинах. Для дітей з обмеженими можливостями проведено загальношкільну акцію «Даруємо дітям радість» (поздоровлення з новорічними та різдвяними святами дітей-інвалідів дитинства).
Простежується певна система роботи з обдарованими дітьми. До банку соціальних даних внесено 19 учнів, з них: 2 дітей - сиріт. Розроблено план психологічного-супроводу обдарованих учнів, які є дипломантами та переможцями районних, обласних, регіональних та Всеукраїнських конкурсів і олімпіад. Поновлено портфоліо обдарованих учнів.
З метою підтримки обдарованих учнів та сприяння самореалізації творчої особистості, у 2015 - 2016 навчальному році обдаровані учні, діти-сироти Міліджаєв Артем і Чешик Глорія стали переможцями відбіркового туру Міжнародного конкурсу-фестивалю "Щасливі долоні". У листопаді 2015 року Чешик Г., як лауреат конкурсу в номінації "Освіта" брала участь у фіналі Міжнародного фестивалю в м. Києві.
У березні 2016 року подано матеріали на обдарованих учнів: Гиніну Анну (1-А клас), Коваль Вікторію (5-А клас), Тихонюк Дарину (5-А клас) для участі у Всеукраїнський премії "Диво-дитина" та рекомендовано 10 обдарованих учнів до регіонального проекту "Майбутнє Херсонщини".
Проте не вдалося досягнути алгоритму ефективної творчої співпраці «учитель-учень-батьки» в реалізації індивідуальних планів розвитку та самореалізації творчої особистості.
Система роботи з обдарованими учнями потребує конструктивної взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу.
Про соціальне партнерство та зв’язки з громадськістю свідчить досвід ефективної співпраці ради школи з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування. Практичний психолог є заступником голови ради школи. Спеціалісти районних соціальних служб та кримінальної поліції у справах дітей: Касацька А.М., Марченко Л.О., Науменко Н.О., Гайдамака С.П., Кудряшов І.В., Котляр О.В. є постійними та активними учасниками засідань ради та моніторингів педагогічних умов виховання в сім'ї дітей соціально- вразливих категорій.
У 2015-2016 навчальному році відвідано:
- учнів вдома – 113;
- органів виконавчої влади та місцевого самоврядування – 77.
З участю членів ради та батьківського комітету проведено 4 моніторинги педагогічних умов виховання в сім’ї дітей соціально-вразливих категорій. Відвідано 25 родини, в яких виховуються 37 дітей, що потребують соціально-психологічного супроводу та підвищеної педагогічної уваги.
І Психодіагностична робота.
З метою вивчення особистості школяра, індивідуально-психологічних особливостей учнів, розумових здібностей, особливостей дитячої обдарованості, відстеження успішності та психічного розвитку школярів, керуючись навчально-виховним планом роботи школи та запиту адміністрації, вчителів, класних керівників, провести психодіагностичний мінімум за наступними методиками:
1. Моніторинг учнів 1-х класів - за Скринингом:
а) методикою Керна – Йирасека
Мета: визначити психологічну готовність дітей до школи, їх шкільну зрілість.
жовтень
б) за методикою «Графічний диктант» (Д Єльконіна).
Мета:визначення рівня розвитку довільності дій першокласників.
Березень
За матеріалами діагностичного мінімуму провести психолого-педагогічні консультування вчителів, батьків 1-х класів «Психологічні особливості адаптації першокласників в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти»
листопад, квітень
2. Моніторинг учнів 4-х класів:
а) За стандартизованою методикою для визначення рівня розумового розвитку молодших школярів Є. Замбацявічене.
Мета: відстеження психічного розвитку учнів загальної обізнаності, кругозору, розвитку логічного та математичного мислення, пам’яті, мовлення.
Д: Матеріали психодіагностичного мінімуму розглянути на психолого-педагогічному консиліумі з проблеми психологічної готовності учнів 4 класів до навчання в середній школі в умовах впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти.
Березень-квітень
Б) Соціометрія
Мета: вивчення особливостей міжособистісних стосунків, визначення ступеню згуртованості учнівських колективів 4-х класів та соціометричного статусу учнів.
Квітень
3. Моніторинг рівня адаптації учнів 5-х класів:
а) діагностика шкільної мотивації п’ятикласників: визначення мотивації школяра до навчання в школі (О.Ануфрієв, С.Костроміна)
Мета: відстежити рівень адаптації та навчальної мотивації п’ятикласників.
Жовтень
б) Соціометрія
Мета: вивчення особливостей міжособистісних відносин, визначення ступеню згуртованості учнівських колективів та соціометричного статусу учнів
Листопад
Д: Психодіагностичне консультування учнів, батьків, класних керівників за матеріалами діагностичного мінімуму
Листопад-грудень
Д: Матеріали діагностичного мінімуму учнів 5-х класів розглянути на психолого-педагогічному консиліумі: «Психологічні особливості адаптаційного перебігу учнів 5-х класів»
4. Моніторинг рівня готовності особистості до взаємодії з соціумом учнів: 4-х, 7-х, 10-х класів:
Мета: визначити ступінь соціалізації учнів в сучасному освітньому просторі.
Жовтень-10-х класів;
грудень-7-х класів;
березень-4-х класів.
5. Моніторинг учнів 9-х класів: діагностика рівня готовності до профільного навчання .
Мета: визначення інтересів та нахилів дев’ятикласників.
Лютий-березень
6. Моніторинг учнів 10-х класів:
а) за методикою «Визначення ступеня соціалізації старшокласників»
Мета: визначити ступінь соціалізації учнів та рівень їх вихованості
Жовтень-листопад
7. Моніторинг учнів 11-х класів:
а) за методикою «Професійне самовизначення старших школярів»
Мета: визначення професійних інтересів і нахилів учнів
Березень-квітень
За матеріалами психодіагностичного мінімуму провести психолого-педагогічні консультування класних керівників паралелі 9-11х класів, вчителів-предметників, індивідуальні та групові консультування учнів, батьків: «Формування психологічно-здорової особистості, адаптованої до сучасних соціальних умов»
І,ІІ семестри
7. Моніторинг «обдарованих» учнів: діагностичний тест „Здібності школяра”
Мета: відстежити загальний розвиток, навчальну мотивацію, загальні та спеціальні здібності, творчі прояви учнів.
І семестр
Д. Матеріали психодіагностичного мінімуму розглянути на засіданні класних керівників, шкільних методичних об’єднань, методичній раді.
Листопад
8. Моніторинг учнів, що складають «групу ризику» та перебувають на внутрішньому обліку: анкета оцінки особистісної тривожності за Спілбергером.
Мета: відстежити індивідуально-психологічні особливості та рівень особистісної тривожності учнів.
І семестр, жовтень
9. Мікродослідження: ставлення учнів 9-11 класів до негативних явищ в учнівському середовищі
(анкетування, вибірково)
Мета: вивчення громадської думки старшокласників, щодо негативних проявів в учнівському середовищі
П семестр
10. Моніторинг учнів 11-х класів: діагностичний тест «Чи готові ви до ДПА; ЗНО?
Мета: відстежити готовність одинадцятикласників до ДПА; ЗНО?
Д: психолого-педагогічні консультування учнів, батьків, класних керівників за матеріалами діагностичного моніторингу
Квітень
11. Моніторинг дітей дошкільного віку д/з «Казка», «Сонечко» щодо їх готовності до навчання в школі за методикою Керна - Йирасека.
Квітень, травень
Д: За матеріалами діагностичного мінімуму провести індивідуальні та групові консультування вчителів, вихователів, батьків: «Психологічні особливості готовності майбутніх першокласників до навчання в школі в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової середньої освіти».
Травень
12.Проведення конкурсного відбору учнів до 1-го класу, що навчаються за науково-педагогічним проектом «Інтелект України» (наказ МОН України № 797 від 10.07.2012 р.).
Травень
Д: За матеріалами психолого-педагогічного обстеження провести індивідуальні та групові консультування батьків учнів 1-го класу.
Діагностична робота з вчителями
1. Діагностична карта вмінь і навичок класного керівника в умовах впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.
І семестр
Вересень-жовтень
2. Моніторинг рівня готовності вчителів до реалізації науково-методичної проблеми щодо створення адаптивних умов соціалізації особистості.
І семестр
3. Моніторинг педагогічних взаємин «учитель – учень» (вибірково).
П семестр
4. Моніторинг професійної компетентності педагога в умовах оптимізації соціалізую чого освітнього простору.
ІІ семестр
Д: Матеріали діагностичного мінімуму розглянути на заняттях психолого-педагогічного семінару для вчителів, методичному об’єднанні класних керівників.
Діагностична робота з батьками
1. Моніторинг готовності першокласників до шкільного навчання очима батьків.
І семестр
2. Моніторинг особливостей адаптаційного перебігу п’ятикласників очима батьків.
I семестр
3. Моніторинг оцінки роботи вчителя батьками учнів, яких він навчає, виховує.
П семестр
4. Моніторинг рівня готовності до профільного навчання учнів 9-х класів очима батьків.
II семестр
Д: Матеріали діагностичного мінімуму розглянути на батьківських зборах, психологічних консультуваннях (групових, індивідуальних) учнів, батьків, класних керівників.
П Консультаційна робота
1. Визначити єдиний день індивідуальних та групових консультацій:
- для учнів - вівторок;
- для учителів – середа;
- для батьків - п’ятниця.
2. Вести відповідний облік індивідуальних консультацій.
Систематично,
протягом навчального року
3. Проведення індивідуальних та групових консультацій для батьків майбутніх першокласників про особливості психолого-педагогічного супроводу під час перебігу з дошкільного закладу до шкільного навчання в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової середньої освіти.
Лютий, березень, серпень,
4. Проведення групових консультацій батьків першокласників за результатами психодіагностичного мінімуму.
Листопад
5. Проведення групових та індивідуальних консультацій класних керівників 5-8 класів з розробки індивідуальних планів психолого-педагогічного супроводу учнів «групи ризику», учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги , залучивши підлітків до психокорекційної програми «Зміни себе сам»
Вересень - січень
6. Проведення групових та індивідуальних консультацій з вчителями початкових класів з виявлення та психолого-педагогічної підтримки обдарованих учнів.
Жовтень-січень
7. Проведення групових та індивідуальних консультацій з вчителями з реалізації науково-методичної проблеми: „Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі» (формувальний етап).
Вересень-жовтень
8. Психологічне консультування батьків учнів з особливими освітніми потребами,обмеженими можливостями (дітей-інвалідів дитинства) щодо створення адаптивних умов з особистісно зорієнтованого навчання та виховання за індивідуальною формою навчання.
Вересень-жовтень
9. Психологічне консультування батьків, класних керівників 5-х класів за матеріалами діагностичного мінімуму.
І семестр (грудень)
10. Проведення індивідуальних та групових консультацій з обдарованими учнями, батьками, класними керівниками, вчителями-консультантами щодо реалізації загальношкільного проекту «Плекаємо обдарованість»: створення портфоліо, та індивідуального плану розвитку та самореалізації обдарованої особистості.
І семестр
11. Проведення індивідуальних та групових консультацій учнів 11-х класів, їх батьків із ДПА/ЗНО: психологічна підтримка у період підготовки до ДПА/ ЗНО.
ІІ семестр
12. Психологічне консультування вчителів, які працюють за індивідуальною формою навчання з створення адаптивних умов з особистісно зорієнтованого навчання і виховання учнів з обмеженими навчальними можливостями та учнів з особливими освітніми потребами в умовах впровадження інклюзивного навчання (навчання за індивідуальною формою).
І семестр, постійно
13. Проведення індивідуальних та групових консультацій учнів 9-х класів, їх батьків щодо готовності дев’ятикласників до профільного навчання.
II семестр
14. Психологічне консультування батьків учнів 1-В, 2-А класу, які навчаються за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».
Вересень-жовтень, 2016-2017 н.р.
Ш Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота
1. З метою попередження можливого неблагополуччя в психічному та особистісному розвитку молодших школярів, провести індивідуальне діагностичне обстеження учнів 1-х класів, які за результатами діагностичного моніторингу під час перебігу до шкільного навчання в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової середньої освіти виявили уповільнений темп розумового розвитку
П семестр
2. За результатами діагностичних відстежень психічного розвитку учнів 1-х класів, створити корекційну групу, з метою ведення корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи з першокласниками, які мають труднощі в навчанні за програмою розвитку пізнавальних процесів
П семестр
Протягом навчального року
3. При потребі та з метою вивчення і попередження всіляких відхилень у психічному та особистісному розвитку школярів, постійно проводити діагностичне обстеження таких учнів.
Вести індивідуальну корекційно-відновлювальну та розвивальну роботу з цими учнями щодо подолання навчальних труднощів.
Протягом навчального року,
постійно
4. Залучити до корекційно-розвивальних занять учнів 1-4-х класів, які мають затримку психічного розвитку й на підставі рекомендацій ОПМПК (від 12.05.2016 р., протокол №…) потребують особистісно-орієнтованого навчання за скоригованою програмою розвитку пізнавальних процесів:
1. Сланіне Кирила – 3-Б клас;
2. Коробка Максима – 4-В клас;
3. Батиков Леонід – 2-В клас.
Вересень
Протягом навчального року
(план та графік занять
додаються)
5. Залучити до індивідуальних корекційних занять з програми розвитку пізнавальних процесів учнів з особливими освітніми потребами, які на підставі рекомендацій ОПМПК (від 12.05.2016 р., протокол №…) навчаються за індивідуальною формою навчання:
1. Овчаренка Олександра – 5-А клас (ЗПР);
2. Паламаря Даніїла – 2-Б (РВ).
Вересень
Протягом навчального року
(план та графік занять
додаються)
6. Залучити до групових корекційних занять з програми розвитку пізнавальних процесів учнів 1-х класів, які мають труднощі в засвоєнні програмового матеріалу й на підставі заяви батьків та рішення педагогічної ради (від 25.05.2016 року, протокол № …) залишено на повторний курс дублювання 1-го класу:
1. Буряка Олексія;
2. Кравця Мстислава;
3. Міліджаєва Януша
4. Умірову Аміну.
Індивідуальних корекційно-розвивальних занять:
1. Кравця Святослава.
Вересень
Протягом навчального року
(план та графік занять
додаються)
7. Провести діагностичне обстеження учнів схильних до проявів девіантної поведінки, які складають «групу ризику» й перебувають на внутрішкільному обліку-контролі та підлітків, які опинилися в складних життєвих обставинах.
На учнів «групи ризику», які перебувають на обліку та дітей, що опинилися в складних життєвих обставинах у службі у справах дітей Каланчацької районної державної адміністрації завести відповідні психолого-педагогічні картки.
Листопад
8. Ведення профілактичної та корекційної роботи з учнями, схильними до проявів девіантної поведінки, які складають «групу ризику» та перебувають на внутрішкільному обліку:
- індивідуальні та групові корекційні заняття;
- індивідуальні бесіди;
- рейди – відвідування учнів за місцем проживання;
- консультування та бесіди з батьками;
- тренінги батьківської ефективності;
- залучення до психокорекційної програми «Зміни себе сам».
Протягом року:
вівторок, четвер, п’ятниця
9. З метою превентивного виховання, попередження негативних явищ серед учнівської молоді, просвітницької роботи щодо здорового способу життя, продовжити впровадження до практичної діяльності шкільної психологічної служби Програми МО (ПРООН) ЮНЕЙДС «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя»: ведення тренінгових занять з освітньої програми «рівний-рівному».
Протягом навчального року
ІV Психологічна просвіта
1. З метою залучення вчителів, учнів, батьків до психологічних знань брати активну, дієву участь у проведенні районних науково-методичних, практичних конференцій, педагогічних читань, методичних рад, семінарів заступників директорів шкіл з виховної роботи, районних методичних об’єднань практичних психологів та соціальних педагогів, шкільних методичних об’єднань, заняттях педагогічної освіти батьків.
Протягом навчального року
2. Продовжити заняття психолого-педагогічного семінару для вчителів з науково-методичної проблеми: «Соціалізація дітей та учнівської молодів сучасному освітньому просторі»( формувальний етап)
Протягом навчального року:
жовтень, січень, березень,
квітень
(План семінару додається)
3. Участь в організації та проведенні занять педагогічної освіти батьків, згідно тематичного навчального плану.
Протягом навчального року
4. Продовжити роботу по впровадженню до практичної діяльності шкільної психологічної служби програми МО (ПРООН) ЮНЕЙДС «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя».
З цією метою організувати проведення тренінгів учнівської ефективності, тематичних годин практичного психолога «Цінність життя», «Знай, щоб жити», «Запобігання насильству», «Власна відповідальність»
(з участю представників правоохоронних органів).
Протягом навчального року
5. Організація та проведення з участю громадськості: членів ради школи та загальношкільного батьківського комітету, занять школи батьківської майстерності: «Роль сім’ї у вихованні особистості».
6. Організація та проведення тренінгу батьківської ефективності «Креативність-основа творчої самореалізації особистості» для батьків учнів 1-В; 2-А класу, що працюють за науково-дослідницьким проектом «Інтелект України». І семестр 2016-2017н.р.
Робота з батьками
1. Постійна дієва участь у проведенні:
а) батьківських зборів з актуальних питань навчання і виховання та соціалізації школярів та учнівської молоді;
б) рейдів - відвідування батьків за місцем проживання та роботи;
в) психологічне консультування з проблем навчання та виховання в умовах впровадження нового Державного стандарту загальної середньої освіти та організації інклюзивного навчання (навчання за індивідуальною формою);
г) години спілкування;
д) тренінги батьківської ефективності.
Протягом навчального року
2. Участь у проведенні загальношкільного єдиного дня правових знань «Знаємо та реалізуємо свої права» для батьків, учнів, схильних до проявів девіантної поведінки, учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги, дітей, які виховуються в сім’ях, що опинилися в складних життєвих обставинах.
П семестр, лютий
V. Організаційно – методична робота
1. Планування роботи на рік, місяць,тиждень (погодження планів).
Вересень, щомісяця
2. Планування роботи психолого-педагогічних семінарів для вчителів.
Вересень
3. Планування роботи ради школи.
Вересень
4. Планування корекційно-розвивальної роботи з учнями початкових класів, які мають затримку психічного розвитку й на підставі рекомендацій ОПМПК (від 15.05.2014 р., протокол №64 та від 12.05.2015 р., протокол №…) потребують особистісно-орієнтованого навчання за скоригованою програмою:
- програми з розвитку пізнавальних процесів;
- графіка проведення індивідуальних корекційних занять.
5. Підготувати загальношкільні заходи щодо реалізації освітньої програми «рівний-рівному»:
- відбір групи школярів-підлітків для організації та проведення занять з Програми «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя».
Формування групи соціально-психологічного тренінгу.
Вересень
6. Організаційно-методична підготовка психологічного супроводу паралелі:
- 1-х класів - вересень
- 5-х класів - жовтень
- 10-х класів - листопад, березень
- 9-х класів - січень
- 4-х класів - березень
7. Організаційно-методична підготовка до проведення психолого-педагогічних консиліумів, семінарів-практикумів для вчителів:
а) паралелі 5-х класів - грудень
б) паралелі 4-х класів - травень
в) „обдарованих” дітей – листопад
8. Організаційно-методична підготовка до проведення психологічного консультування за матеріалами діагностичних досліджень:
а) вчителів 1-х класів - серпень, вересень, жовтень, січень, травень
б) класних керівників 5-х класів – вересень, листопад, травень.
9. Організаційно-методична підготовка до проведення занять:
- психолого-педагогічних семінарів для вчителів;
- тренінгів батьківської ефективності.
Протягом плану
10. Складання навчального плану тренінгових занять з освітньої програми «рівний-рівному»
До 10 вересня
11. Організаційно-методична підготовка до проведення психологічного консультування класних керівників за матеріалами діагностичних досліджень:
- 7-х класів - грудень
- 9-х класів - березень
- 10-х класів - листопад
12. Психологічні практикуми для класних керівників:
- з освітньої програми «Рівний рівному» (5-9 класів)
- «Форми і методи профілактичної роботи з попередження правопорушень серед неповнолітніх» (5-11 класів)
- «Запобігання насильству в учнівському середовищі» ( 5-11 класів).
Протягом навчального року
13. Психологічне консультування вчителів, з метою надання методичної допомоги в організації навчально-виховного процесу в умовах впровадження нового Державного стандарту загальної середньої освіти;
- психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання (навчання за індивідуальною формою);
- створення адаптивних умов з особистісно-орієнтованого навчання за індивідуальною формою навчання для дітей з обмеженими навчальними можливостями.
Протягом навчального року,
Постійно
14. Підготувати спільний план заходів школи та районних соціальних соціальних служб щодо захисту прав дітей, вимушених переселенців та дітей, які виховуються в сім’ях учасників антитерористичної операції на Сході України з метою надання первинної психологічної допомоги.
Вересень
Протягом навчального року,
Постійно
15. Організаційно-методична підготовка до проведення педагогічної ради "Психолого-педагогічна майстерність у роботі з дітьми, які потребують особливої педагогічної уваги".
Лютий 2017 р.
Навчальна діяльність
1. Організація та проведення тренінгових занять з програми «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя»
2016/17 навчальний рік
(навчальний план занять додається)
2. Проведення занять психолого-педагогічних семінарів для вчителів.
2016/17 навчальний рік
(за навчальним планом)
3. Факультативні заняття з освітньої програми «рівний-рівному» для учнів 7-А класу.
2016/17 навчальний рік
(за навчальним планом)
4. Тренінги учнівської ефективності з правової освіти школярів: «Власна відповідальність», «Запобігання насильству», «Цінність життя», «Формування відповідальної безпечної поведінки».
2016/17 навчальний рік
(за навчальним планом)
5. Тематичні години практичного психолога «Спілкуємося й діємо».
6. Соціально-психологічні тренінги батьківської ефективності «Школа батьківської майстерності»
2016/17 навчальний рік
(за навчальним планом)
Профорієнтаційна робота
1. Організація та проведення психологічного консультування класних керівників 9-11 класів з профорієнтаційної роботи та соціалізації старшокласників.
Протягом навчального року,
Жовтень, лютий, квітень,
щосереди
2. Профконсультування учнів 9-11 класів з метою надання допомоги старшокласникам у визначенні майбутньої сфери діяльності.
Протягом навчального року
Щовівторка
3.Проведення групової психодіагностики професійних нахилів та інтересів учнів 10-х класів за методикою «Професійне самовизначення старшокласників».
Березень
Д: Матеріали психодіагностичного мінімуму розглянути на тематичних годинах спілкування, батьківських зборах.
Квітень-травень
4. Проведення індивідуальних консультацій для учнів, які мають труднощі у виборі професії.
Протягом навчального року
Щовівторка, четверга
5. Організація та проведення інформаційно-просвітницької роботи, спрямованої на розвиток психологічної культури учнів, поглиблення їх знань про себе, розвиток та саморозвиток на основі моніторингу:
а) тематичні години спілкування;
б) комунікативні тренінги;
в) уроки духовності.
Протягом навчального року,
п’ятниця
6. Організація та проведення психологічного консультування вчителів початкових класів із проведення тематичних годин спілкування «У світі професій» для молодших школярів.
Протягом навчального року
Жовтень, січень
7. Консультування батьків, учнів з подолання труднощів у виборі професій їх дітей. Поради психолога.
Протягом навчального року
П семестр, щоп’ятниці.
Зв’язок з громадськістю
1. Участь в організації та забезпеченні діяльності ради школи.
Протягом навчального року
2. Вирішення нагальних шкільних проблем з місцевими органами громадського самоврядування, з цією метою тримати постійні зв’язки та співпрацювати:
- службою у справах дітей райдержадміністрації;
- радою опіки та піклування Каланчацької селищної ради;
- кримінальною поліцією у справах дітей Каланчацького РВ УМВС;
- районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді;
- управлінням соціального захисту населення районної державної адміністрації;
- Каланчацьким комунальним закладом «ЦДЮТ»;
- Каланчацької загальноосвітньою вечірньою (змінною) школою П-Ш ступенів;
- Каланчацькою загальноосвітньою школою І ступеня №3
- Каланчацькою школою естетичного виховання;
- Дитячими дошкільними закладами «Казка» та «Сонечко» з метою забезпечення наступності в навчанні майбутніх першокласників в умовах впровадження Державного стандарту початкової середньої освіти
2016/17 навчальний рік,
Постійно
3. Організація та проведення спільних заходів, рейдів відвідування учнів вдома та місць проведення дозвілля учнівської молоді
Протягом навчального року
4. Організація та проведення спільних з класними керівниками, радою та батьківським комітетом школи рейдів відвідування учнів за місцем проживання, які мають проблеми з відвідуванням школи, пропусків, навчальних занять, проявів девіантної поведінки, дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах.
Протягом навчального року.
5. Участь у загальношкільних зборах колективу батьків і громадськості.
ІІ семестр, травень
Участь у реалізації національних, державних, регіональних і загальношкільних програм.
1. Загальношкільні заходи щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини:
- інформаційні дайджести;
- конкурс учнівських проектів «Знаємо і реалізуємо свої права»;
- тематичні години спілкування; «Конвенція ООН про права дитини», «Що закон називає правопорушенням?»;
- зустрічі з представниками прокуратури, юстиції, правоохоронних органів;
- соціально-просвітницькі тренінги «Вивчаємо свої права»;
- декада правових знань;
- заняття педагогічної освіти батьків:
«Що означає взаємна відповідальність батьків і дітей?»
Жовтень, грудень
Протягом навчального
року
2. Загальношкільний проект «Плекаємо обдарованість»:
- поновлення банку соціальних даних на обдарованих учнів;
вересень
- забезпечення психологічного супроводу обдарованих учнів; за планом індивідуальної роботи;
- психологічна підтримка учнів – учасників районних, обласних, регіональних, Всеукраїнських конкурсів, олімпіад, МАН;
- співпраця з районною спілкою жінок-трудівниць «За майбутнє дітей України» - участь у районному, регіональному конкурсах «Таланти багатодітної родини»; Всеукраїнській премії «Диво – Дитина».
Вересень, жовтень
Протягом навчального
року
3. Загальношкільні заходи щодо профілактики та попередження негативних явищ в учнівському середовищі, випадків можливого насилля та бездоглядності серед неповнолітніх:
- дієва співпраця практичного психолога з радою школи, загально- шкільним батьківським комітетом, комісією з попередження правопорушень;
- проведення моніторингів педагогічних умов виховання в сім’ї підлітків, схильних до проявів девіантної поведінки, які складають «групу ризику» й перебувають на внутрішкільному обліку, дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах;
- реалізація психокорекційної програми «Змани себе сам», з учнями «групи ризику» та схильними до проявів девіантної поведінки;
- соціально-психологічні тренінги для підлітків, схильних до проявів девіантної та адиктивної поведінки:
«Твоє життя – твій вибір», «Визнач свою позицію», «Власна правова відповідальність», «Мої життєві орієнтири».
Жовтень
Протягом навчального
року
4. Загальношкільні заходи щодо реалізації Державної програми підтримки сім’ї:
- проведення моніторингів педагогічних умов виховання в сім’ї дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами;
- реалізація заходів щодо соціального захисту школярів (додаються);
- День захисту дітей з особливими освітніми потребами;
грудень
- соціально-психологічний тренінг «Повір у себе» для дітей з обмеженими можливостями,(дітей-інвалідів дитинства), дітей з особливими освітніми потребами;
грудень
- діяльність благодійного фонду підтримки сім’ї «Добро начинається з тебе» з метою надання гуманітарної матеріальної допомоги школярам, їх сім’ям, які опинилися в складних життєвих обставинах (шкільне приладдя, одяг, взуття);
- реалізація програми психологічного супроводу сім’ї «Родина твердиня»;
- проведення загальношкільних благодійних акцій:
«Урок» - жовтень 2016 року;
«Милосердя» - грудень 2016 року;
«Даруємо радість дітям» (дітям-інвалідам дитинства) – січень 2017 року;
«Від серця до серця» - квітень 2017 року.
- соціальне партнерство та дієва співпраця з органами місцевого самоврядування:
- службою в справах дітей районної державної адміністрації;
- радою опіки та піклування Каланчацької селищної ради;
- районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді;
- кримінальною поліцією у справах дітей
Протягом навчального
Року
5. Реалізація IV етапу соціального проекту «Молодь зберігає пам’ять…», учнівської громадської організації «Нащадки Перемоги2.
2016-2017 навчальний
рік
З А Х О Д И
щодо реалізації Програми Міністерства освіти і
Науки ПРООН (ЮНЕЙДС)
„Сприяння просвітницькій роботі „рівний-рівному серед
молоді України щодо здорового способу життя”
1. Організація та проведення комунікативних тренінгів з освітньої програми «рівний-рівному» «Знай, щоб жити» для учнів 9-10 класів .
2016/17 навчальний рік
1 раз на місяць
2. Організація та проведення факультативних занять з освітньої програми «рівний-рівному» учнів …класу;
2016/17 навчальний рік
3. Організація та проведення семінарських та тренінгових занять для класних керівників 7-11 класів.
2016/17 навчальний рік
4. Організація та проведення діагностичних досліджень з проблеми профілактики шкідливих звичок, наркоманії та СНІДу серед учнівської молоді.
Грудень - березень
5. З метою підвищення рівня поінформованості та пропаганди здорового способу життя серед учнівської молоді, спільно з редакцією загальношкільної газети «Гіпакіріс» періодично випускати тематичну сторінку з просвітницької програми «рівний-рівному».
2016/17 навчальний рік
Соціально-психологічний захист школяра.
1. Моніторинг педагогічних умов виховання учнів соціально-вразливих категорій, які потребують особливої уваги та соціального захисту.
І семестр
Класні керівники
Бучевська Л.М.
Зінченко Ю.С.
2. Корегування банку соціальних даних учнів з особливими освітніми потребами, які потребують соціального захисту.
І семестр, вересень
Класні керівники
Бучевська Л.М
Зінченко Ю.С.
3. Комунікативні тренінги: 1. «Спілкуємось та діємо», «Повір у себе».
Для дітей з особливими освітніми потребами, до Дня
захисту дітей-інвалідів дитинства.
грудень 2016 р.
2. „Знаємо та реалізуємо свої права”
До Дня захисту дітей.
червень 2017 р.
4. Загальношкільні акції Милосердя:
- «Турбота»
грудень 2016 р.
Класні керівники,
Бучевська Л.М.
Зінченко Ю.С.
- «Даруємо дітям добро»
До свята Миколая
січень 2016 р.
Класні керівники,
Бучевська Л.М.
Зінченко Ю.С.
5. Створення шкільного благодійного фонду з надання гуманітарної матеріальної допомоги учням, які її потребують «Добро починається з тебе»
І семестр, постійно
Класні керівники
Бучевська Л.М.
Зінченко Ю.С.
6. Моніторинг педагогічних умов виховання сім’ї з участю громадськості: членів ради школи та загальношкільного батьківського комітету:
- дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах:
- дітей, вимушених переселенців із зони АТО;
- дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;
- дітей з особливими освітніми потребами;
- учнів, які складають «групу ризику» і перебувають на внутрішкільному обліку.
2016-2017 н.р.
7. Надання гуманітарної матеріальної допомоги наразі потреб учнів, сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах.
2016-2017 н.р.
Постійно
Бучевська Л.М.
8. Залучення учнів даної категорії до позакласної та позашкільної виховної роботи, організації дозвілля, оздоровчо-спортивних заходів:
- гуртків, факультативів, спортивних секцій, тренінгових занять;
- туристичних походів, краєзнавчих екскурсій;
- пришкільних та заміських дитячих оздоровчих таборів.
9. Моніторинг загальних та спеціальних здібностей учнів з особливими освітніми потребами, з метою залучення до загальношкільного проекту «Плекаємо обдарованість».
І семестр
2016-2017 н.р.
Бучевська Л.М.
10. Психологічне консультування учнів з обмеженими можливостями їх батьків, класних керівників, з метою забезпечення психолого-педагогічного супроводу, психологічної підтримки та соціального захисту в умовах інклюзивного навчання (навчання за індивідуальною формою).
Єдиний день психологічного
консультування дітей з особливими освітніми потребами
четвер
Постійно
Бучевська Л.М.
Перелік нормативних документів, якими керуюся
у практичній діяльності.
1. Конституція України.
2. Закон „Про освіту”
3. Положення про психологічну службу в системі освіти України.
4. Конвенція про права дитини.
5. Декларація прав дитини.
6. Закон України « Про загальну середню освіту»
7. Закон України „Про державну допомогу сім’ям з дітьми” від 21 листопада 1992 року.
8. Національна програма Міністерства освіти і науки „Сприяння просвітницькій роботі „рівний – рівному” серед молоді України щодо здорового способу життя.”
9. Постанова Кабінету Міністрів України
від 23.11.2011 року №1392 «Про затвердження Державного стандарту повної загальної середньої освіти»
10. Листи Міністерства освіти і науки України:
- від 26.07.2012 р. №1/9 – 529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання»;
- від 02.01.2013 р. №1/9 -1 «Про завдання психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання»;
- від 25.07.2014 р. №1/9 – 374 «Стан та особливості діяльності психологічної служби системи освіти у 2014- 2015 навчальному році»;
- від 28.10.2014 р. №1/9 – 557 щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей;
- від 09.06.2015 р. №528 «Про організацію навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015-2016 навчальному році».
- від 09.06.2016 р. №1/9-296 "Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів".
11. Теоретично-методологічні засади процесу соціалізації дітей та у учнівської молоді в сучасному освітньому просторі: методичні рекомендації.- Х: 2013.-48с.
12. Етичний кодекс психолога.