Матеріали з досвіду роботи

ПЛАН РОБОТИ

соціального педагога Зінченко Ю.С. на 2016-2017 навчальний рік

п/п

Зміст   роботи Термін виконання Відпові-дальний

Організаційна   діяльність.

1.

Уточнення   списків учнів:

-         які опинилися в СЖО;

-         схильних до правопорушень;

-         які перебувають на обліку в школі, службі сімї та молоді, комісії у справах неповнолітніх. Створення банку даних на них.

Вересень Соц. педагог
2. Складання соціального паспорта класів школи. Вересень Соц. педагог
3.

Збір   інформації про дітей і родини, що знаходяться на різних формах обліку з метою уточнення і формування банку даних.

Оформлення карток особистого обліку учнів:

-         схильних до правопорушень;

-         тих, що знаходяться під опікою.

Вересень

Жовтень

Соц. педагог
4.

Ведення облікової роботи в журналах:

-         ведення профілактичної роботи (індивідуальна, групова);

-         ведення патронажної роботи та обліку матеріальної допомоги дітям з малозабезпечених сімей;

-         протоколи індивідуальних консультацій з батьками та   учнями;

-         засідань комісії з попередження правопорушень серед учнів.

Протягом року Соц. педагог
5. Збір   інформації про занятість учнів, які перебувають на різних формах обліку, в гуртках та секціях школи, установ позашкільної освіти.

Вересень

Жовтень

Січень

Лютий

Соц. педагог

Кл. керівники

6. Збір інформації   про зайнятість у канікулярний час учнів, які перебувають на різних формах обліку. Перед канікулами

Соц. педагог

Кл. керівники

7. Рейди-перевірки умов життя дітей, які опинилися в СЖО, «групи-ризику», позбавлених батьківського піклування. Два рази на рік

Кл. керівники

Психолог

Соц. педагог

8. Організація роботи з залучення учнів до позаурочної діяльності, що перебувають на різних формах обліку. Протягом року

Кл. керівники Соц. педагог

Діагностична     робота
1. Підготовка   анкет та тестів для проведення діагностик. Серпень Соц. педагог
2. Проведення соціальної паспортизації класів школи. Вересень Соц. педагог
3. Діагностика учнів, що з находяться на ВШО (проведення методики «Т і Д»). Жовтень Соц. педагог
4. Проведення діагностики виявлення інтернет-залежності в учнів 8-х класів (проведення анкетування К.Янга). Листопад Соц. педагог
5. Уточнення соціальної паспортизації класів школи. Січень Соц. педагог
6. Визначення соціально вразливих груп. Лютий Соц. педагог
7. Проведення діагностування учнів «групи ризику» (тест-опитувальник Шмішека). Квітень Соц. педагог
8. Вивчення особливостей соціально-адаптаційного періоду учнів 1-х, 5-х, 10-х класів. Листопад Соц. педагог
Консультативна   робота
1. Підготовка   матеріалів для бесід Протягом року Соц. педагог
2. Консультативна робота за потребою учнів Постійно Соц. педагог
3. Проведення індивідуальних і групових консультацій за результатами діагностик Протягом року Соц. педагог
4. Проведення консультацій з батьками

Протягом

року

Соц. педагог
5. Соціально-педагогічна допомога учням, що мають проблеми в навчанні та поведінці Протягом року Соц. педагог
6.

Консультації батьків з питань соціальних пільг і гарантій.

Підтримка дітей соціально-вразливих категорій.

Вересень

Протягом року

Соц. педагог

7. Консультативна робота з дезадаптованими учнями Протягом року Соц. педагог
8.

З’ясування мотивів девіантної поведінки. Відвідування уроків в проблемних класах.

Консультування вчителів-предметників, класних керівників.

Протягом року

Практичний психолог

Соц. педагог

Соціально-перетворювальна діяльність
1. Підготовка алгоритмів соціальних звітів Серпень Соц. педагог
2 Індивідуальна робота з дітьми соціально незахисних категорій, з дітьми, які потребують підвищеної педагогічної уваги. Залучення до роботи громадськості, батьків, КПСД, ССД, РЦССДМ.

Протягом року

Соц. педагог, заступник директора з НВР
3. Виявлення фактів порушень статуту школи, формування «групи ризику». Протягом року Соц. педагог
4. Сприяння професійному визначенню учнів 9-х класів (проведення методики диференціально-діагностичного опитувальника Є.А. Клімова). Листопад Соц. педагог
5. Відвідування сімей, які потребують підвищеної педагогічної уваги. Розвиток комунікативних умінь дітей у спілкуванні з батьками, вчителями, однокласниками. Протягом року

Соц. педагог.

психолог

Правозахисна, правоосвітня та   профілактична діяльність
1.

Підготовка тематики профілактичних бесід:

- початкові класи «Правила внутрішкільного розпорядку та Статут школи», «Як контролювати власні емоції?»;

- середні класи: «Особливості відповідальності неповнолітніх», Що таке правопорушення та як їх уникнути?»;

- старші класи: «Кримінальна відповідальність за скоєні вчинки» та інші.

Серпень

Січень

Соц. педагог
2. Ведення засідання Комісії з попередження правопорушень серед учнів школи Протягом року (за окремим планом) Соц. педагог
3. Профілактичні бесіди з учнями, що перебувають на ВШО, відвідування їх вдома. Протягом року Соц. педагог
4. Запобігання насиллю та негативних явищ серед дітей усіх категорій. Профілактичні бесіди з учнями . Протягом року Соц. педагог
5.

Формування здорового способу життя:

-         години спілкування;

-         перегляди художніх фільмів;

-         зустрічі зі спеціалістами різних галузей.

Протягом року Соц. педагог
6. Залучення до правовиховної, правоосвітньої та профілактичної роботи спеціалістів КПСД. Протягом року Соц. педагог

7.

Робота гуртка «Веселка».

Протягом року

(за окремим планом)

Соц. педагог

 

Прогностична діяльність

1. Підготовка бланків для анкетувань та тестувань учнів. Серпень Соц. педагог
2. Складання списків окремих категорій сімей та дітей, в яких вони проживають. Вересень Соц. педагог
3. Прогнозування особливостей соціалізації особистості(проведення тесту Сакса-Леві-діагностика соціальної позиції дитини в 7-А класі). Жовтень Соц. педагог
4. Розвиток конструктивних поведінкових стратегій щодо виявлення та подолання труднощів. Грудень Соц. педагог
5. Запобігання явищам соціального сирітства (асоціальні сім’ї). Протягом року Соц. педагог
6. Проведення досліджень, моніторингів щодо відвідування учнями занять. Постійно Соц. педагог
7. Підсумки й аналіз проведення досліджень і моніторингів щодо відвідування учнями занять. Травень Соц. педагог

Соціально-правовий   захист

Захисна   діяльність

1. Співпраця з органами соціального захисту. Протягом року Соц. педагог
2. Здійснення соціального патронажу сімей різних категорій. Протягом року

Соц. педагог

Кл. керівники

3. Складання   списку літньої зайнятості дітей соціальних категорій. Травень

Соц. педагог

Кл. керівники

4. Проведення тренінгового заняття для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування «Моє здоров’я та життя». Січень Соц. педагог
Організаційно-методична   робота
1. Опрацювання діагностичних досліджень, опитувань, оформлення висновків щодо здійснення діагностичної роботи.

Листопад

Грудень

Соц. педагог
2. Участь у методичних заходах щодо планування роботи. Серпень Соц. педагог
3. Планування діяльності соціального педагога та розробка соціально-педагогічного інструментарію (сукупність розроблених заходів проведення соціальних досліджень з вивчення певних проблем). Вересень Соц. педагог
4. Оформлення облікової документації (журнал щоденного обліку роботи, протоколи консультацій, облікові картки, журнал індивідуальних та групових профілактичних бесід з учнями). Жовтень Соц. педагог
5. Опрацювання соціально-перетворювальних програм. Листопад Соц. педагог
6. Опрацювання діагностичних досліджень, опитувань, оформлення висновків щодо роботи з учнями. Грудень Соц. педагог
7. Планування роботи на рік, погодження планів. Травень Соц. педагог
8. Аналіз роботи соціального педагога (аналітичний і статистичний звіти). Травень Соц. педагог
Робота з учнями
1. Уточнення банку даних дітей різних категорій. Серпень

Соц. Педагог,

ССД

2. Бесіди з учнями, які перебувають на ВШО, відвідування їх вдома . Вересень Соц. педагог
3. Залучення до   гуртків, секцій учнів «групи ризику». Жовтень

Соц. Педагог,

кл. керівники

4. Проведення зустрічей, бесід з фахівцями. Пропаганда здорового способу життя. Протягом року

Соц. педагог,

кл. керівники

5. Залучення учнів «групи ризику» до організації новорічних заходів.

Грудень

Соц. педагог
6. Індивідуальні та групові заняття з учнями. Протягом року

Соц. педагог

7. Оновлення бази даних на окремі категорії дітей на ІІ семестр навчального року. Січень Соц. педагог
8. Контроль відвідування уроків учнями «групи ризику». Постійно Соц. педагог
Робота з сім’єю
1. Складання відомостей про батьків. Серпень Соц. педагог
2. Проведення бесід з батьками новоприбулих учнів. Проведення бесід з батьками, діти яких перебувають на ВШО.

Вересень

Протягом року

Соц. педагог
3. Відвідування опікунських сімей.   Діагностика сімей окремих категорій.

Жовтень Листопад

Квітень

Соц. педагог

Психолог

Кл. керівники

4. Спільна робота з відділом ССД щодо подарунків багатодітним сімям до Нового року. Грудень

Соц. педагог

5. Відвідування сімей, які потребують підвищеної педагогічної уваги.

Березень

Протягом року

Соц. педагог,

Психолог,

кл. керівники,

ССД

6. Відвідування сімей, в яких проживають діти з особливими потребами. Вересень

Соц. педагог,

кл. керівники

Робота з педагогічним колективом
1. Індивідуальні консультації з класними керівниками щодо роботи з окремими категоріями учнів. Протягом року Соц. педагог
2. Складання індивідуальних корекційних планів роботи з учнями, що перебувають на ВШО. Вересень Соц. педагог
3. Перевірка класних журналів по пропусках навчальних занять. Жовтень Соц. педагог
4. Аналіз соціальних паспортів класу. Листопад

Соц. педагог,

кл. керівники

5. Відвідування уроків з метою спостереження за поведінкою, навчанням та стосунками між учнями. Протягом року Соц. педагог
6. Індивідуальні консультації для класних керівників щодо роботи з дітьми певних категорій. Протягом року

Соц. педагог

Кл. керівник

7. Участь у   педрадах Згідно річного плану

Соц. педагог

Кл. керівники